フランス名作ポルノ Les plaisirs fous1977 狂気の快楽
ジャックの新しい秘書キャロラインは、最初は冷静でよそよそしかったが、ムラムラしたジャックの態度はすぐに変わった。
ポルノ映画は常に男性の視点、男性の妄想の充足に集中してきた。それでも、このジャンルがまだ若かった1970年代には、フランスのポルノグラファーたちは、少なくとも女性の性の解放や発見、発展に対するつかの間の関心を持った作品を数多く制作した。
残念なことに、これはそのひとつではない。この映画は女性差別的で性差別的だ。ギー・ロワイエ演じる主人公は、自分の性的欲望を満たす道具としてしか女性を利用せず、彼の知り合いの女性たちはそれに従うほど愚かである。それ自体は、このジャンルではさほど珍しいことではないのだろうが、ここではどうやら女性には何の得もないようだ。
好奇心をそそるメモ:これは、股間を愛おしそうに愛撫されながら車を運転するという、ガイのパーティー芸を見ることができるいくつかの映画のうちのひとつである。
追伸:この映画は現在ではブリジット・ラハエの映画として売られているが、彼女は**宿の娼婦という脇役でしか出演していない。
Jacque's new secretary, Caroline, is at first cool and distant, but the horny Jacque soon changes her attitude.
Pornographic motion pictures have always concentrated on the male perspective, on the fulfillment of male fantasies. Still, when the genre was young in the 1970s, French pornographers produces a number of pictures with at least a fleeting interest in the emancipation and discovery and development of female sexuality.
Sadly, this isn't one of them. This film is as misogynous and sexist as they come. The lead character (played by Guy Royer) uses women only as instruments of fulfilling his sexual desires - and the women of his acquaintance are stupid enough to comply. In itself this is perhaps not too unusual for the genre, but here there is apparently nothing in it for the women.
Note of curiosity: this is one of several flicks in which we can watch Guy's party trick of driving a car whilst being lovingly attended to in the groin region.
P.S. Although this film is nowadays marketed as a Brigitte Lahaie film, she only has a minor part as a prostitute in a brothel.
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2023-07-01 12:26